Az utazás és érkezés napja, a szállás - 2023.02.15-16.

Anya velem jött, mert szerette volna megnézni, hogy hol leszek, hogy minden rendben lesz-e velem, hogy nyugodt szívvel tudjon elengedni erre a hosszú útra. Na, meg azért neki is érdekes, hiszen az elmúlt években már nagyon rákattant a dél-koreai drámákra és nagyon élvezi nézni azokat. :) 

De praktikus szempontból is nagyon jó, hogy jött, mert így tudott nekem hozni még egy nagy bőröndöt, még két nagy bőröndbe is alig fértem be, egybe nem tudom, hogy hogyan ment volna. :D Mit tegyek, az a típus vagyok, aki inkább felkészült próbál lenni és amit lehet hozni, ahelyett, hogy itt vegyem meg a dolgokat. De nagy erőlködés, átpakolás árán, 22 és 23,7 kg-os bőröndökre sikerült a dolgokat besuvasztani és felszállni velük plusz pénz fizetése nélkül. Siker. :) 

A reptéren, amikor vártunk a becsekkolásra alig volt nem koreai ember a sorban. :D Kicsit már akkor úgy érezhette magát az ember mintha már Koreában lenne. Viszont érdekes, hogy egyáltalán nem fogtam fel, hogy én megint Dél-Koreába megyek.

Közvetlen LOT járattal repültünk, ami elvileg 11 óra lett volna, de még az elején bemondták, hogy csak 10 óra lesz az út. A repülőn kapott ételekkel teljesen elégedett voltam, minden nagyon ízlett és inni is többször kaptunk, plusz - amit igazából anya fedezett fel, mert én nem tudtam - bármikor hátra is lehetett menni újratölteni a poharat vízzel, üdítővel. 

Egy zsömle, koreai stílusú marhahús rizzsel (bulgogi, 불고기), kis hideg tésztasaláta,
pár zöldség és egy süti + innivaló, ki mit kért

A második étel: rántotta kis virslivel és paradicsommal, zsömle, csirke hideg tésztasalátával, kis gyümölcsválogatás és egy chocolate chip cookie ^^ 

Mikor megérkeztünk több papírt is ki kellett tölteni, covid-19-es (Koreában egyébként már sem oltás nem kell, sem PCR-teszt a belépéshez, egyedül a maszkhordási kötelezettség van még meg a tömegközlekedési eszközökön, kórházakban és patikákban), vámköteles áruról szóló papír, meg még valami mást is. A reptéren még átvettem a rendelt SIM kártyámat (Chingu Mobile-nál az unlimited data csomag csak 80.000 won 4 hónapra és lehetett kérni a reptérre a kártyát, négyszeri újraindítás után már működött is xD), aztán pedig indultunk is be Szöulba. (majdnem 2 és fél óra volt a szállásra eljutni)

A szállás (egy elég modern goshiwon), amit lefoglaltam Dongdaemun kerületben található (Szöul észak-keleti részén, az egyetemtől kb. 35 perc busszal). Odáig eljutni két nagy bőrönddel nagyon nem volt egyszerű, mert sajnos több lépcsőnél vagy nem volt lift, vagy pedig pont elromlott a szerkezet, ami fel- és leviszi a bőröndödet a lépcső mellett, úgyhogy mire a szállásra értünk már mind a két vállamban éreztem a fájdalmat a két nagy bőrönd hordozgatásától. De csak odaértünk! :D 

A szállás (Anam House) kívülről, a harmadik és negyedik szinten, alatta pedig egy PC bang (lényegében 0-24 nyitva tele számítógépekkel, ahol óradíj ellenében bemehetsz játszani, Youtube-ot/sorozatot/filmet nézni és általában egyszerűbb ételeket is tud venni az ember  

Maga a szoba kicsit kisebb, mint amire számítottam, de nagyon jól felszerelt és annak ellenére, hogy féltem, hogy túl sötét lesz, nem is vészes, a lámpája is jó erős. 

A szálláson minden szoba szinte teljesen ugyanolyan, saját WC-vel és ott a csapra kötött fürdőfejjel, egy ággyal, két szekrénnyel, 3 fiókkal (a nagy pakolótér egy nagy előnye a többi goshiwonhoz képest, amiket nézegettem), egy asztallal-székkel és egy TV-vel felszerelve.  

Szoba belülről 1. - hátul a fürdőszoba és egy kis ablak

Szoba belülről 2. - bejárat egy tükörrel, egyik oldalt az íróasztal, másik oldalt cipőtartó

Eredetileg még gondoltunk arra, hogy anyával majd egy szobában alszunk addig a pár napig, de milyen jó, hogy nem így lett, hanem adott a szállásadó egy másik szobát neki, mert nem tudom, hogy egyáltalán fizikailag elfértünk-e volna, de kényelmes biztosan nem lett volna. :D 

Bár az volt írva, hogy hangszigetelt falak vannak benne, azért az otthoni falakhoz képest sokkal jobban áthallatszik, de mégsem annyira, mint mondjuk több másik ilyen szállás, de a folyosóról minden is behallatszik, meg azért ha a másik szobában rendes hangon beszélgetnek, az is. 

Közös helyiségek: egy étkező rész (azon a szinten, ahol én is lakom) és egy fél szinttel feljebb a konyha, ahol lehet főzni egyben a mosóhelységgel, illetve legfelül egy tetőterasz is tartozik az épülethez, majd ha már jobb idő lesz, akkor biztos felmegyek néha. 

Az étkező

(*A szállásadó egyébként - mint később kiderült - egy Amerikában is szolgált ex-katona, aki elég jól beszél angolul és rendesnek is tűnt.)

Mit imádok a koreai szobák többségében? Azt, hogy padlófűtés van, ahogyan itt is. A padlófűtés hagyománya Koreában már elég régre vezethető vissza, én nagyon szeretem. 

Mi az, amit meg kell szoknom? A kemény ágyat. Alapvetően én inkább puha ágy párti vagyok, ahhoz is szoktam hozzá, ez eddig a legkeményebb ágy, amin szerintem valaha aludtam (persze a földnél még mindig jobb :D). Az első este azt hittem, hogy ezt nem fogom tudni megszokni, de szerencsére egyre jobban hozzászoktam. Mondjuk a kapott nagy vastag párnával nem lettem volna meg, mert az túl magas, de a repülőről elhoztam azt a minipárnát, amit adtak és azzal viszont tökéletes és tudok hason is aludni. Megmentett az a kis repülős párna. :D 

A kilátás a szobámból, teljesen jó és elég csendes
(kivéve, amikor úgy döntenek, hogy vasárnap kora reggel fúrnak valamit fölöttünk :))


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pozitívumok, negatívumok és érdekességek Koreában

Előszó + Hogyan is jutottam ki Dél-Koreába?