Előszó + Hogyan is jutottam ki Dél-Koreába?

Már az első alkalommal, amikor Dél-Koreában jártam is elgondolkodtam egy blog írásán, de akkor csak a gondolatnál maradtam, mert úgy éreztem, hogy nincs rá időm, és akkor még inkább a sok új behatásra, azok megélésére fókuszáltam, most viszont kicsit már más szemmel vagyok itt. 

Tény, hogy egy blog írása elég sok időt és energiát vesz igénybe, viszont egy nagyon jó emlék tud maradni, amit évekkel később is jó lesz képekkel együtt nézegetni, olvasgatni. Másik ok, amiért végül elszántam magam arra, hogy elkezdjek blogot írni az utazásról, az az, hogy elég sokan mondták, hogy küldjek majd képeket és meséljek, hogy milyen is Koreában, de sajnos mindenkinek külön-külön írni elég nehéz, így végül arra gondoltam, hogy ez egy jó megoldás lenne, mert így, akit esetleg érdekel az el tudja olvasni a beszámolóimat. :) 

Azzal kapcsolatban, hogy hogyan is jöttem ki Koreába... Még korábban jelentkeztem ösztöndíjra  az ELTE-n keresztül (ingyen félév lehetősége egy koreai egyetemen), majd pedig ehhez kapcsolódóan Erasmus+ ösztöndíjra is lehetett pályázni (ha jól tudom, akkor ebben a félévben először, mert eddig csak EU-n belüli országokban volt ilyen támogatás), amivel kreditek teljesítése ellenében az ember egy meghatározott összeget kap az utazáshoz, megélhetéshez.  

Közben viszont már azon is gondolkodtam, hogy ha nem kapnám meg az ösztöndíjat, akkor egyszerűen fognám magamat és working holiday vízummal (egy évet az ember egy másik országban tölthet, dolgozhat/utazgathat/tanulhat etc.) töltenék kint egy évet, mert szerettem volna fejleszteni a koreai tudásom, és csak egyszerűen hosszabb ideig kint lenni. 

Végül az ösztöndíjat megkaptam szerencsére, de mellette úgy döntöttem, hogy a working holiday vízumra is pályázok (amit sajnos csak egyszer igényelhet az ember 30 éves koráig), mert az a 4 hónap, amennyi egy egyetemi szemeszter, úgy éreztem, hogy az most nekem nem elég és szeretnék többet maradni. Persze így bizonyos szempontból az ember 4-5 hónapot elhasznál a working holiday vízumból, amire egyébként tanulói vízumot is lehetne igényelni, de én úgy éreztem, hogy számomra ez most megéri.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pozitívumok, negatívumok és érdekességek Koreában

Az utazás és érkezés napja, a szállás - 2023.02.15-16.